Jak zaprojektować dobrą aplikację?

My już wiemy! :)

Wczoraj w Bibliotece Galerii Książki odbyły się warsztaty, na których grupa naszych Mistrzów (i nie tylko) razem z rodzicami wzięła udział w warsztatach z projektowania aplikacji mobilnej z pomocą techniki User Experience – czyli takiej, w której główny nacisk kładziemy na doświadczenia użytkownika, który ma z niej korzystać. Ponieważ działanie odbywa się w ramach projektu 22. Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. K. Makuszyńskiego, skupiliśmy się na aplikacji, która zachęcałaby do czytania i podejmowania różnych ciekawych działań wokół lektury.

Najpierw dowiedzieliśmy się trochę o UXie i samej Nagrodzie. Później, budowaliśmy tak zwane persony – czyli profile osób, które będą używać aplikacji, a na ich podstawie wymyślaliśmy funkcjonalności, które mogłyby się w niej znaleźć.

Kiedy przeszliśmy przez te etapy, mogliśmy wypisać najczęściej powtarzające się, najlepsze  pomysły, a następnie każda grupa wybrała jeden konkretny, aby stworzyć jego bardzo konkretny prototyp.

zwarsztatUX-k2015 005

zwarsztatUX-k2015 011

zwarsztatUX-k2015 015

zwarsztatUX-k2015 017

zwarsztatUX-k2015 018

zwarsztatUX-k2015 039

zwarsztatUX-k2015 040

zwarsztatUX-k2015 042

zwarsztatUX-k2015 044

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Waszej pracy! Wykonaliście ogrom bardzo dobrej pracy, a dla nas prawdziwą przyjemnością było obserwowanie, jak wymyślacie, spieracie się, kombinujecie i projektujecie. Dziękujemy!

Przypominamy, żebyście sprawdzali swoje skrzynki mailowe – we wrześniu będziemy przenosić pomysły do komputera ;)

PS. Bardzo gorąco dziękujemy również Panu Mikołajowi Pastuszko, który podzielił się z nami wiedzą i materiałami dotyczącymi UX. Bez tego na pewno nie poszło by tak dobrze :)

PS nr 2 :) Jeśli chcesz samodzielnie spróbować zaprojektować coś w myśl UX, polecamy:

Prezentację Pana Mikołaja z konferencji DWO 2015

Prezentację Pana Mikołaja o projektowaniu (i o tym, czego w tym temacie nauczył go pies :))

Formularz tworzenia persony, czyli naszego potencjalnego użytkownika

Szablony to tworzenia prototypów na papierze

Prezentacje firmy Witflow

3 uwagi do wpisu “Jak zaprojektować dobrą aplikację?

  1. Pingback: Koziołek 2015 – aplikacja mobilna | Centrum Literatury Dziecięcej

  2. Pingback: Koziołek 2015 – aplikacja mobilna! | Mistrzowie Kodowania

Dodaj odpowiedź do Dominika Anuluj pisanie odpowiedzi