PONG – tworzymy jedną z najstarszych gier komputerowych:-)

Na naszym piątym spotkaniu zajęliśmy się stworzeniem prostszego odpowiednika jednej z pierwszych gier komputerowych – PONG-a. Głównym duszkiem, nad którym pracowaliśmy był duszek piłeczki. Nauczyliśmy go co ma zrobić przy dotknięciu paletki, a co zrobić przy odbiciu od ściany – okazało się, że to w zasadzie te same funkcje, tyle że odbicie od paletki wymagało od nas stworzenia całego „przepisu”. Oprócz tego, nauczyliśmy się, jak wysyłać komunikaty innym duszkom – co było przydatne w przypadku ewentualnej przegranej. Świetnie sobie poradziliście Mistrzowie – oby tak dalej ;-)

Proponowana lista zadań dodatkowych

    • Przyspieszenie gry po każdym odbiciu piłeczki (Prędkość piłeczki po każdym odbiciu powinna być powiększana o jeden krok. W tym celu należy utworzyć i wykorzystać zmienną)
    • Dodanie liczby żyć(np. trzech) dla gracza sterującego paletką (Należy wykorzystać licznik żyć w postaci zmiennej i odpowiednio ją modyfikować w zależności od utraty życia)
    • Wersja dla 2 graczy, sterowanie dwiema paletkami przy pomocy klawiatury. Tutaj pamiętamy o następujących modyfikacjach:
      • Ustawienia paletek(wygodniej lewa i prawa strona ekranu)
      • Zmiana skryptu piłki z reakcją na obie paletki
      • Zmiana skryptu piłki – możliwość zwycięstwa jednego z graczy, wykrywanie wyjścia za pole gry w zależności od tego, gdzie piłeczka wyszła poza pole
      • Zmiana planszy kończącej grę z informację o tym, który gracz wygrał
      • Dodanie planszy informującej o zasadach
      • Dodanie licznika punktów zdobytych/straconych przez danego gracza oraz nowych zasad, np. kto pierwszy straci 5 żyć, ten przegrywa

      mk03005 mk03004 mk03007
      mk03020 mk03009 mk03021

Advertisements