IV moduł – kot się robi sprytniejszy…tworzy pułapkę! A mysz jest lepsza i ją omija;-)

Na tym spotkaniu tworzyliśmy coś na wzór Sztucznej Inteligencji (ang. AI – Artificial Intelligence). Uczyliśmy mysz, żeby sama umiała rozpoznać przeszkodę, postarała się ją ominąć i żeby dotarła do sera. Ten moduł był o tyle nietypowy, że wszystkie ruchy naszych duszków były robione przez nasz program, przez co poziom abstrakcji znacznie się zwiększył…ALE daliście sobie radę znakomicie :-D

Propozycje zadań do samodzielnej realizacji:

    • Losujemy pozycję kotka przy pułapce, czy ma być ustawiony u góry czy u dołu pułapki.
    • Dodajemy obsługę klawiszy L oraz P odpowiednio zmieniającyh w którą stronę ma skręcać mysz, oraz G i D ustalających gdzie ma czekać kotek na mysz.
    • Zmieniamy skrypt kotka tak, aby poruszał się losow góra-dół przy lewej krawędzi ekranu.

      mk03005 mk03004 mk03007
      mk03020 mk03009 mk03021
Reklamy